תקשורת והמשחקים האולימפיים

אולימפיאדת לונדון תהיה אחד האירועים המתוקשרים בהיסטוריה האנושית. הוועדה המארגנת הקימה מרכז תקשורת אולימפי מיוחד עבור האירועים, אחריהם יעקבו, על פי סקר אחד, 63% מהאנושות. סין מראה את רמת ההתעניינות הרבה ביותר, כשכמעט 90% מהסינים הצהירו על כוונה לעקוב אחר האולימפיאדה. מעבר להתעניינות הכללית, נראה שהמשחקים מעוררים גם התלהבות רבה עם ממוצע של 6.2 (בסולם של 1 עד 10).

המשחקים מעלים מספר סוגיות מעניינות הקשורות לתקשורת מודרנית. ראשית, מבחינה טכנולוגית יהיו אלו המשחקים הראשונים שישודרו בשלושה מקומות באנגליה באיכות סופר הבחנה גבוהה ( Ultra High Definition Video או Super High Definition Video). זוהי איכות שידור בעלת תמונה בהבחנה גבוהה פי 16 מה-HD הרגיל, צליל חד יותר, תחושה של תלת ממדיות ובקיצור חוויה ריאליסטית יותר של השידורים. ההיסטוריה אולימפית הלכה בד בבד עם השיפורים הטכנולוגיים, החל מהשידור הראשון הגדול של שידור חיצוני בטלוויזיה בלונדון 1948, דרך השידור בצבע בטוקיו 1964 וכלה בחוויה הניסיונית של HD בלוס אנג'לס 1984.

שנית, נשאלת השאלה האם ההשקעה הפרסומית והשיווקית תשתלם לבעלי התקשורת בכלל ובבריטניה בפרט? מנכ"ל הדיילי מייל הבריטי, למשל, חוזה רווח של בין 10-5 מיליון ליש"ט בעיתונים שלהם, המהווה שיפור קל בביצועים, אך לא עלייה קיצונית. בערוצי תקשורת אחרים גם מתייחסים להערכות הרווח המוגזמות שהיו לאולימפיאדה ומנסים להתמודד עם הצורך בהצגת חלופות עבור אוכלוסיות שלא יתעניינו במשחקים עצמן (אמרתם נשים?) בארה"ב, NBC מחזיקה בזכויות השידור באולימפיאדה והשימוש בפרסומות ישפר את ההכנסות שלה באופן משמעותי.

הספונסרים הרשמיים של האולימפיאדה, כמו קוקה קולה ופרוקטר אנד גמבל מנסים להגביר את הפעילות שלהם ברשתות החברתיות, נדבך חשוב בפרסום העולמי כיום. כל נושא הרשתות החברתיות מעלה סוגיה מעניינת נוספת והיא השימוש שעושים ספורטאים ואנשים פרטיים במדיות החדשות.

הוועד האולימפי הבינלאומי פרסם הוראות ברורות לקראת המשחקים האולימפיים בכל הקשור למדיה חברתית. על פי הקווים המנחים, נאסר על הספורטאים להגיב לגבי משתתפים אחרים ולקדם את הספונסרים האישיים שלהם, "לצייץ" עם תמונות שהם צילמו או לפרסם קטעי וידיאו מתוך הכפר האולימפי של הספורטאים . הצופים, אף הם, מנועים מלפרסם בפייסבוק וביוטיוב תמונות של עצמם נהנים מהאירועים. נוסף לכל, פורסם אתר , מעין "מלשינון", בו ניתן לדווח על הפרה של קווים מנחים אלו.

ההוראות האלו נתקלו בביקורת על ידי מי שרואים בהן מדיניות אנטי חברתית מצד מארגני "האולימפיאדה הראשונה של המדיה החברתית". מצד אחד, יש כאן רצון של המארגנים להגן על זכויות של מפרסמים ולמנוע ניצול תמונות תמימות למטרות מסחריות. מצד שני, יש כאן הגבלה חמורה של זכויות וניסיון מוזר כשלעצמו לעקוב אחר הגולשים בסגנון "האח הגדול".

 

The Olympic Athletes' Hub האתר המיועד לשיתוף חברתי באולימפיאדה

מעבר לויכוח העקרוני, הסוגיה הזו מציגה את חשיבותה יוצאת הדופן של המדיה החברתית. המארגנים לקחו בחשבון את הצורך לשתף והקימו אתר מיוחד המיועד לשיתוף של יותר מ-1,000 ספורטאים עכשוויים וספורטאי עבר. המשתמשים יוכלו לקבל קטעי וידיאו בלעדיים של אימוני המתחרים ולזכות בפרסים וירטואליים ואמיתיים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה המשחקים האולימפיים 2012, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s